dimecres, 7 de setembre de 2011

10 ESTRATÈGIES PER A MATAR LA MOTIVACIÓ DEL TEU ALUMNAT

Comença un nou curs, el 2011-12.  En el meu cas, estrene càrrec, el de director, la qual cosa és per a mi un honor i un gran repte, després d'uns quants anys de cap d'estudis.
Per a iniciar aquest camí, m'agradaria compartir amb totes i tots un article que m'ha fet arribar el meu cunyat i que m'ha sorprés molt, doncs arreplega molt la meua manera d'entendre l'educació(en aquest cas de NO entendre-la, és clar...), ahí van les 10 estratègies per a MATAR la motivació del nostre alumnat, les quals hauríem de tindre en compte per a fugir d'elles, doncs moltes d'elles tenen el poder de la seducció que suposa la comoditat, el anar a allò fàcil, a no complicar-se la vida:
  1. Utilitza només el llibre de text, perquè creguen que el coneixement és limitat i fixe, ja sabem que el que hi ha a Internet no és de fiar i pot confondre els seus tendres intel·lectes. No s'han de molestar a buscar fonts ni valorar-les.
  2. Posa'ls les presentacions de l'editorial, per fer la classe més amena amb les TIC. Els pòsters també són amens.
  3. Dóna'ls tot mastegadet, perquè l'aprenentatge no es convertisca en un repte interessant. 
  4. Avalua'ls amb exàmens, n'hi ha prou que ho recorden el temps suficient per acabar l'avaluació. Després no importa que s'obliden, així no desenvolupen l'estúpida idea que els coneixements s'interrelacionen.
  5. Demana'ls treballs de còpia-enganxa. Això sí, que els facen a mà, perquè els coste una mica d'esforç i se'ls enganxen alguns coneixements. No permetes que vagen a Google amb un pla de recerca o una llista de preguntes que han de respondre.
  6. Posa'ls molts deures, no fos cas que els sobre temps per pensar o, Déu no ho vulga, per dedicar-se a l'esport, l'art, la música o relacionar-se.
  7. Ensenya els continguts de forma descontextualitzada, no fos cas que desenvolupen interès per l'assignatura o, pitjor encara, que entenguen que l'aprenentatge forma part de la vida. 
  8. Ignora el que ja saben, el que els interessa, el que passa al món: que res ni ningú et desvie del teu pla. Que sàpiguen qui mana ací. 
  9. Mai, mai, mai, treballes per projectes, i molt menys, interdisciplinaris. El coneixement s'organitza en compartiments estancs, on va a parar. I, a més, aquestes coses són molt difícils de corregir i ningú sap com poden acabar.
  10. Ignora la pedagogia i la psicologia de l'aprenentatge, que són tot bobades. Tu ja vas estar a l'escola i ja saps com va la cosa.
QUE TINGUEU UN BON CURS 2011-12 i no ho oblideu mai:  EL MILLOR MÈTODE D'ENSENYAMENT ÉS SEMPRE LA FELICITAT

4 comentaris:

  1. Hola, soy una estudiante de Magisterio de la UJI. Hoy, buscando noticias nuevas para mi blog sobre educación me he encontrado con ésta.

    Me parece fantástica. Se agredece que se comparta! :)

    ResponElimina
  2. Gràcies Anna i benvinguda a aquest BLOG. Jo sòc director del col·legi públic Manuel Anton, de Mutxamel (Alacant). Molta sort amb la teua carrera com a mestra que segur que trauràs sense problema doncs tens inquietuds i ganes. Ara pose un enllaç al teu BLOG, t'agrairia que també tu m'enllaçares.

    ResponElimina
  3. De nada, Fran, gracias a ti por tan suculenta entrada.

    ResponElimina

LigaBBVA - Marcador

ELS MEUS ARTISTES MUSICALS FAVORITS